Dag 27 : Vancouver

17 juni 2012 - Vancouver, Canada

Hoi allen ,

Dit is onze laatste volle dag in Vancouver.Morgen vertrekken we terug naar Europa.

Onze vorige nacht is helemaal misgelopen : onze kamer lag op de 3° verdieping van een drukke straat.Bovendien was het zaterdagavond en het was een hels kabaal van feestvierende jongeren die de'r nog eens goed invlogen.Bovendien waren onze ramen voorzien van enkel glas en dan weet je : een kort nacht , wallen onder de ogen en met het verkeerde been uit het bed gestapt.

We hebben daarom al zeer vroeg aan de balie om een andere kamer gevraagd.Binnen de 20 minuten was alles geregeld en kregen we op de 5° verdieping aan de achterkant een nog grotere kamer dan de vorige zonder een surplus te moeten betalen ...

( Tip ) In ieder geval hadden we beiden erg genoten van ons etentje gisterenavond in het restaurant " Top Of Vancouver - Revolving Restaurant ". Dit ronddraaiend restaurant boven op een torengebouw maakt een volledig ronde om haar as in 60 minuten en je hebt een prachtig zicht op Vancouver.Het weer was uiteindelijk even verbeterd waardoor je toch genieten van dit schouwspel op enige hoogte.Maar na een kleine 2 uurtjes kwamen weer felle en zware regenwolken aandrijven en was het uitzicht fel gehinderd.Maar niet getreurd, het was een reuze avond op een mooie locatie waar we heel relaxt onze reis hebben overlopen...

Nog snel een taxi besteld , de chauffeur vlamde goed door waardoor we bij elk stoplicht nagenoeg met gierende banden vertrokken en bij de volgende verkeerslichten bruusk moesten stoppen.En dit zo'n 9 keer...Amaai mijn voeten, ik begon al een schoon kleureke te krijgen in mijn gezicht en Christeltje haar permanente stond al even scheef als de Toren van Pisa.Wat een zicht, zo'n 2 verwaaide kiekens uit de'n taxi rollend voor de inkom van 't hotel...Maar 't was gezellig zoals gezegd.

Deze morgen , na onze kleine verhuis naar een andere hotelkamer, zijn we een klein ontbijtje gaan nuttigen aan de overkant bij Tim Hortons.Nadien zijn we via Stanley Park onze wandeling begonnen richting ( Tip )  Vancouver Aquarium.Het weer zat behoorlijk mee terwijl men eigenlijk heel slecht weer hadden voorspeld.Dit Aquarium geeft een heel mooi overzicht van het waterleven op en onder het water in Canada.Ook de link met andere natuurmonumenten (zoals het regenwoud ) werd goed in de verf gezet.

Een heel leuke ervaring aan het begin van de route binnen dit Aquarium was een 4D-voorstelling in een klein theaterzaaltje.Daar werd een aflevering van de gekende BBC reeks Planet Earth vertoond in 4D.Je krijgt een 3D brilletje maar de verrassing moest nog komen.Tijdens de vertoning begon je stoel te schudden, werd er ook nevelspray in het publiek gespoten, luchtbellen werden in het rond gestuurd en werd je getrakteerd op een flinke por aan de rugzijde van je zetel bij het vertonen van een plotse aanval van Orka.Iedereen in de zaal sloeg een flinke gil en we wisten niet waar we 't hadden.

Als dit de toekomst word van de nieuwe cinemabeleving dan koop ik elke week een filmticketje. Stel je voor : Jurassic Park, Jaws, Star Wars , Nightmare on Elmstreet in 4D...

Alle andere attracties binnen het Aquarium waren verbazend goed voorgesteld, zeer leerrijk en ook voor kinderen waren overal doe- en leerhoekjes neergepoot.

( Tip ) Na deze beleving ging onze tocht verder naar een ander bekend oord in Vancouver, Gastown met zijn bekende Steam Clock.Deze wijk grenst aan Chinatown en staat bol van souvenierswinkeltjes en eethuisjes en drankgelegenheden.Een leuke ervaring maar toch een drukke bedoening hoor...

Moe maar voldaan terug aangekomen aan het hotel, nog even gewerkt aan dit blogske en dan onze laatste avond afsluiten.Onze reis is ten einde, morgen om 16.00h.vertrekken we en komen we aan in Amsterdam om 10.20 u.de volgende dag.

Dan thuis deze blog tot een goed einde brengen en dan doen we het schouwburggordijn toe, beste mensen.Alvast bedankt voor het volgen van onze reiservaringen, we hebben op onze beurt ook genoten van de reacties die we regelmatig verkregen en we hopen alvast dat we voor enkelen onder ons een inspiratie mochten zijn om ook dit monumentaal land ooit eens te bezoeken en te genieten van al die natuurpracht .

Het gaat jullie goed en wij groeten jullie van harte voor de laatste keer vanuit Canada

Christel en Paul

1. Christine Simoens:
    18 juni 2012
    van uit het regenachtige Eeklo open ik voor de laatste keer jullie verhaal,,,,raar :-) 27dagen mogen meegenieten van alle mooie ervaringen,het zal wennen worden :-) één voor één allemaal prachtige foto's,dit zal voor jullie een kijkboek worden om nooit meer te vergeten :-)ik wens jullie een veilige terugreis met een voldaan gevoel.vele knuffels en welkom thuis jullie 2tjes xxx
  2. pyl urbain:
    18 juni 2012
    maatjes het was de moeite je zult wat te vertellen hebben we zullen er maar een dgje voor uittrekken zeker :-)veilige vlucht en welcome home !!! :-)in het belastingparadijs :-))
  3. pyl urbain:
    18 juni 2012
    kzal blij zijn dat je terug bent,kan ik nog eens winnen tegen u :-))))))
  4. Anja vanCoillie:
    18 juni 2012
    Helaba maatjes knap werk zenne jullie blog,Zal altijd mooie herinnering blijven.
    Wij wensen jullie een goede terugreis naar ons Belgiqueske dikke knuffel en zoen van Patje en Anja xxx en tot gauw